tsouxtres

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Μοναδικός ζαχαροπλάστης

Αυτές τις μέρες γράφουμε πολλά για μελομακάρονα, κουραμπιέδες, βασιλόπιτες και γενικά για ΓΛΥΚΑ... ο γνωστότερος αυτή τη στιγμή ζαχαροπλάστης (αν όχι ονειρόπλαστης) είναι ο κ.Παλιάρος...  βρήκαμε λοιπόν ένα ενδιαφέρον άρθρο  από την ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ για να τον γνωρίσουμε καλύτερα!




" Παρόλο που είναι ειδικός στις «Γλυκές αλχημείες», παραδέχεται ότι στη ζωή του γεύτηκε πολλές πίκρες. Ο Στέλιος Παρλιάρος μοιράζεται μαζί μας το ταξίδι του από τη σχολή σχεδίου και το μαγαζί ανταλλακτικών του θείου του στο μαγικό κόσμο των γεύσεων και της φαντασίας. Εξηγεί γιατί του αρέσει να μοιράζεται τις γνώσεις του με τα νέα παιδιά και αποκαλύπτει γιατί πια προτιμά το φαγητό από τα γλυκά.

Πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με τη ζαχαροπλαστική;
Στέλιος Παρλιάρος:  Προτιμώ το φαγητό από το γλυκό
«Την ανακάλυψα τυχαία και την ερωτεύτηκα. Τελειώνοντας το σχολείο, ξεκίνησα να σπουδάζω σχέδιο. Επειδή η σχολή που πήγαινα ήταν απογευματινή και το πρωί δεν είχα τι να κάνω, πήγα στο θείο μου, που είχε μαγαζί με ανταλλακτικά. Δεν μου άρεσε όμως καθόλου και έφυγα. Κάποιος φίλος μου πρότεινε να πάω στου "Παπασπύρου" και πήγα. Εκεί βρέθηκα δίπλα σε κάποιους πολύ αξιόλογους Αιγύπτιους ζαχαροπλάστες, οι οποίοι μου έμαθαν πολλά. Στη συνέχεια πήγα στο "Hilton". Κι εκεί είχα την τύχη να πέσω σε πολύ καλούς δασκάλους, επίσης Αιγύπτιους. Έτσι, άρχισα να το ψάχνω πολύ, να διαβάζω πολύ για τη ζαχαροπλαστική και με την προτροπή του πατέρα μου άνοιξα το πρώτο μου ζαχαροπλαστείο».

Πόσο δύσκολο ήταν εκείνη την εποχή;
«Πολύ. Όταν άρχισα να ψάχνω για κατάστημα στο Κολωνάκι, αντιμετώπισα πολλά προβλήματα. Επειδή ήμουν μόλις 22 ετών, δεν με εμπιστευόταν κανείς. Έτσι, άνοιξα το πρώτο μου μαγαζί σε ένα υπόγειο. Ο κόσμος, όμως, το αγκάλιασε αμέσως, όπως και ο Τύπος, χωρίς να το περιμένω βέβαια».

Η τηλεόραση πώς προέκυψε;
«Ξεκίνησα από την κρατική, όπου πήγαινα σε κάποιες εκπομπές για τα ένθετα μαγειρικής. Στη συνέχεια ήρθε η συνεργασία με το Mega. Για 4 χρόνια ήμουν στο πρωινό με τον Φώτη Σεργουλόπουλο και τη Μαρία Μπακοδήμου, κάθε Τετάρτη. Σταμάτησα όμως κάποια στιγμή, γιατί δεν μου άρεσε ο τρόπος αντιμετώπισης, ειδικά στα πρωινά. Την ώρα που φτιάχνεις ένα γλυκό, σου λένε: "Σε 2 λεπτά πρέπει να έχεις τελειώσει, γιατί δεν έχουμε χρόνο". Δεν είναι καλό αυτό, οπότε αποφάσισα ότι θα βγαίνω πια στην τηλεόραση μόνο όταν έχω κάτι να πω. Η ιδέα να κάνω τη δική μου εκπομπή υπήρχε, και μάλιστα χρόνια πριν είχα κάνει την πρόταση στο Mega. Ίσως όμως τότε το κανάλι να μην ήταν έτοιμο και δεν προχώρησε. Πριν από 2 χρόνια μου έκαναν πρόταση το Mega και ένα άλλο κανάλι, τότε όμως αρνήθηκα εγώ».

Είχατε αλλάξει γνώμη;
«Ίσως να μην ήταν ακόμη ώριμη η σκέψη μέσα μου, πραγματικά δεν ξέρω, για κάποιο λόγο είπα "όχι". Δεν σας κρύβω βέβαια ότι με επηρέασαν και κάποιοι φίλοι, που μου είπαν: "Θα σε διασύρουν, παίρνουν πλάνα από τη μία εκπομπή και τα δείχνουν στις άλλες". Έτσι, έκανα πίσω. Όταν όμως πέρυσι επανήλθε το Mega, το σκέφτηκα καλύτερα, γιατί ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα και μπορούσα να κάνω, ήταν πολύ καλή και η παραγωγή και είπα το "ναι"».

Κι όπως αποδείχθηκε, μάλλον δεν μπορούν να διασύρουν κάποιον στην τηλεόραση αν δεν το θέλει κι ο ίδιος...
«Τελικά, ναι, όταν σέβεσαι τον εαυτό σου και τον τηλεθεατή και βάζεις κάποια όρια, δεν μπορεί να συμβεί αυτό. Εγώ άλλωστε το έχω δηλώσει ότι δεν είμαι άνθρωπος της τηλεόρασης, δεν είναι η δουλειά μου αυτή. Ήθελα απλά να κάνω κάτι καλό που θα μείνει στο βιογραφικό μου».

Δεν έχετε πρόβλημα να αποκαλύψετε όλα τα μυστικά της τέχνης σας ή κάποια τα κρατάτε μόνο για σας;
«Ίσα ίσα που μου αρέσει να το κάνω, αλλιώς δεν θα έκανα και τα μαθήματα. Δεν είμαι καθόλου εσωστρεφής, πιστεύω ότι, όταν δίνεις, παίρνεις. Μου κάνει κι εμένα καλό όλο αυτό».

Έχει τύχει ποτέ να πάρετε ιδέες από τα παιδιά που έχετε μαζί σας;
«Βέβαια, είτε από ατάκες τους είτε μέσα από τις συζητήσεις που κάνουμε».

Είναι αλήθεια ότι όλη η οικογένειά σας ασχολείται με την κουζίνα;
«Ναι, η αδερφή μου μαγειρεύει, ενώ ο ανιψιός μου και η ανιψιά μου είναι εδώ, μαζί μου».

Εσείς τους επηρεάσατε;
«Ναι, η αδερφή μου παντρεύτηκε πολύ μικρή κι έτσι με τα ανίψια μου δεν έχουμε μεγάλη διαφορά ηλικίας και μεγαλώσαμε σαν αδέρφια. Ήταν συνεχώς δίπλα μου, τους άρεσε και μάθανε κι αυτά τη δουλειά».

Σας αρέσει το ίδιο και να μαγειρεύετε;
«Βέβαια, αλλά όχι επαγγελματικά. Μαγειρεύω για φίλους, στο σπίτι».

Το αγαπημένο σας γλυκό;
«Τα σιροπιαστά και οι κρέμες».

Όταν πηγαίνετε στο εξωτερικό, το πρώτο πράγμα που κάνετε είναι να επισκεφτείτε ζαχαροπλαστεία;
«Βέβαια, και δοκιμάζω γλυκά. Επίσης, ψάχνω για πηγές με πρώτες ύλες. Γενικότερα, παρακολουθώ την παγκόσμια ζαχαροπλαστική, διαβάζω πολύ, το ψάχνω».

Γιατί οι άντρες διαπρέπουν στην κουζίνα;
«Το έχουμε μπερδέψει λίγο, γιατί οι γυναίκες είναι αυτές που μαγειρεύουν καθημερινά στο σπίτι. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για ένα παραδοσιακά αντρικό επάγγελμα. Και μάλιστα πολύ δύσκολο, ατέλειωτες ώρες δουλειάς, ορθοστασία, βάρη, δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά».

Μπορεί δύο άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν τα ίδια υλικά, να κάνουν ακριβώς την ίδια συνταγή και ο ένας να την πετύχει και ο άλλος όχι;
«Η ζαχαροπλαστική είναι χημεία. Δεν αρκεί να έχεις τη συνταγή, τα καλά υλικά και να τα βάλεις όλα μαζί, θέλει να τα "χαϊδεύεις", να ξέρεις πώς θα τα χειριστείς. Κι αυτό συμβαίνει και με τους επαγγελματίες, αλλά και με τις νοικοκυρές, που ξέρουν να κάνουν πολύ καλά κάποια γλυκά εμπειρικά».

Όταν νιώθετε πιεσμένος, φτιάχνετε ένα ωραίο γλυκό, για να χαλαρώσετε;
«Ναι, συνήθως όμως δεν το φτιάχνω στο σπίτι. Έρχομαι στο εργαστήριο, ευτυχώς είναι πολύ κοντά, και ασχολούμαι με τις ώρες».

Ποιο είναι το πιο γρήγορο γλυκό που συνήθως σας βγάζει από τη δύσκολη θέση, όταν έρθει ξαφνικά κόσμος στο σπίτι;
«Η μουςΒράζεις το γάλα, ρίχνεις τη σοκολάτα, λιώνει, προσθέτεις την κρέμα γάλακτος και έχεις ένα υπέροχο γλυκό».

Η δουλειά που κάνετε είναι πάρα πολύ γλυκιά. Η ζωή στάθηκε μαζί σας γλυκιά ή υπήρξαν και φορές που σας άφησε πικρή γεύση;
«Υπήρξαν πολλές "πικρές" στιγμές στη ζωή μου, αλλά κι αυτές τις αντιμετώπιζα πάντα με χαμόγελο, γλύκα και αισιοδοξία».

Περιμένατε ότι η εκπομπή θα έχει τέτοια ανταπόκριση;
«Ούτε εγώ ούτε η παραγωγή και το κανάλι το περίμεναν. Από την άλλη, είπα: "Θα κάνω τουλάχιστον κάτι καλό και αν πετύχει, πέτυχε, αν όχι, τουλάχιστον δεν θα με εκθέσει". Αποδείχθηκε όμως ότι ο κόσμος θέλει την καλή εικόνα και την ποιότητα. Θέλει καλά πράγματα, απλώς πρέπει να βγουν κάποιοι άνθρωποι και να του τα δώσουν».

Η σοκολάτα είναι τελικά η «βασίλισσα» της ζαχαροπλαστικής;
«Πιστεύω πως ναι. Και μην ξεχνάτε ότι είναι και από τις πρώτες ύλες της ζαχαροπλαστικής που μπορούμε να γευτούμε και μόνη της. Για παράδειγμα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τη ζάχαρη ή την κρέμα γάλακτος».

Κι εσάς γιατί δεν σας αρέσει πολύ;
«Δεν είναι ότι δεν μου αρέσει. Μια ωραία πικρή σοκολάτα την τρώω ευχάριστα. Τώρα πια όμως έχει επέλθει κορεσμός και δεν τρώω πολλά γλυκά. Προτιμώ το φαγητό».

H πιο γρήγορη... Γλυκιά αλχημεία
Μους σοκολάτα
Υλικά
  • 125 γραμμ. γάλα 
  • 250 γραμμ. σοκολάτα 
  • 250 γραμμ. κρέμα γάλακτος
Εκτέλεση
1. Χτυπάτε στο μίξερ την κρέμα γάλακτος. Στη συνέχεια βράζετε το γάλα, ρίχνετε μέσα τη σοκολάτα και αφού λιώσει, ρίχνετε και τη χτυπημένη κρέμα γάλακτος.
2. Ανακατεύετε καλά και η μους σοκολάτα είναι έτοιμη για σερβίρισμα.